Premium Kundeleads – Gullstandarden i prospektering

Prospektering er en vedvarende hodepine for mange selskaper, selvstendige agenter, og selgere. Hvor skal man finne nye kundeleads?

Ettersom det kan være tidkrevende og vanskelig å finne gode prospekter blir det ofte overlatt til tilfeldighetene og selgere får ansvaret for å finne egne kundeleads.

Dette er på langt nær ideell tidsbruk for en selger som heller skal bruke energien sin på mest mulig kundekontakt.

Selv om selskaper har rutiner på prospektering og forer sine selgere med kundeleads er det en gjenganger at selgerne klager på kvaliteten på leadsene de får servert. Dette er naturligvis helt feil fokus og gal innstilling fra en selger, men det er en annen diskusjon.

Sannheten er at det ofte er vanskelig å finne gode kundeleads – samtidig er det enormt å spare i bortkastet tidsbruk og enormt å tjene i ekstra salgsinntekter hvis et selskap knekker prospekteringskoden.

Den vanligste måten å finne salgsleads på er ved bred segmentering via bedriftslister hvor man kan sortere på nøkkeltall.

Premium kundeleads

Som første leverandør i Norge tilbyr vi finsegmentering av kundeleads. Dette er en tjeneste som kun egner seg for selskaper som godt gasjerte toppselgere og hvor tidsbruken deres er viktig for lønnsomheten til virksomheten.

Dere kan via Toppselger.no abonnere på Premium Kundeleads som vil være motiverende for selgere å motta – og forsterke lysten på å jobbe med nysalg.

Hvert Premium Kundeleads utarbeides manuelt og selger får all informasjon om prospektet på en oversiktlig A4-side i pdf-format. Vi kan også jobbe direkte inn selgers CRM-system om ønskelig/mulig.

Ta kontakt for mer informasjon og et eksempel på et Premium Kundeleads.

Det er pt. daglig leder (Lars Hellestræ) i Toppselger.no som gjør hele prospekteringsjobben for å finne de beste prospektene for utvalgte kunder. Vi har sannsynligvis ikke kapasitet til flere oppdragsgivere på prospektering i 2016, men ta gjerne kontakt for mer informasjon uansett. 

Hvilke kvalifikasjoner har dere på prospekteirng?

Gode og unike kundeleadsVåren 2015 skrev jeg rapporten “Kunsten å prospektere” (kan fås her). Den inneholder en del generelle (og etter min mening svært gode) tips på leadsgenering, men da flere prospekteringsteknikker er unike for ulike bransjer er det umulig å være detaljert og spesifikk i en kort rapport. I etterkant har også flere personer jeg har enorm respekt for gitt meg svært nyttige innspill på prospektering etter å ha lest rapporten.  At leadsgenerering var et felt hvor det sårt trengtes kompetanse har jeg vært klar over i flere år etter å ha jobbet med dusenvis av ulike salgsprosjekt for ulike selskaper og prospektlistene som ble levert ofte var av begredelig kvalitet. En ting er tiden en selger kaster vekk ved å kontakte kundeleads som overhodet ikke er i målgruppen for produktet han selger. En annen faktor er at det er direkte ødeleggende for motivasjonen.

Å selge gressklippere i Sahara

La oss en gang for alle avlive klisjeen om at gode selgere selger gressklippere i Sahara. Sannheten er at de dyktigste selgerne aldri vil prøve å selge gressklippere i Sahara, is til eskimoer, eller ris til kinesere. De dyktigste selgerne selger paraplyer når det regner og iskrem når solen steker. De selger varme klær om vinteren og air-condition om sommeren. Mannen til høyre, en 72-år gammel toppselger, holdt følge med undertegnede og andre turister i en 4-timers gåtur i stekende sol på den kinesiske mur. I ryggsekken hadde han bokstavelig talt en liten minibar med et godt utvalg av varierte drikkevarer. Han solgte blant annet kaldt vann, cola, og pils til tørste og slitne turister. Det var også andre lokale selgere på den kinesiske mur som prøvde å selge diverse suvenirer. De var på langt nær like suksessfulle som vår venn på bildet som skjønte at dårlig trente turister på langtur på den kinesiske mur (uten en butikk i mils omkrets) er utmerkede kundeleads for kalde drikkevarer.

Start fokus på leadsgenering i dag. Ta kontakt for en uforpliktende dialog.