Gratis ressurser for Toppselgere og Bedriftsledere

  • Hvordan få møte med potensielle kunder? De beste strategiene utprøvd over flere år.
  • Hvordan velge riktig kandidat når du ansetter selgere?

Dette er spørsmål som du finner svar på i rapportene du kan få helt uforpliktende og gratis via denne siden.

MEN ved å respondere på skjemaet under sender vi deg også informasjon om resurser hvor du kan holde deg oppdatert på de aller siste metodene for å få gode kundeleads og øke salget.

Kunsten å få møte

Uavhengig av om dere ønsker å bruke et eksternt byrå eller om dere gjør møtebooking selv vil dere få massevis av nyttig og praktisk informasjon i rapporten “Kunsten å få møte“.

Lars Hellestræ har jobbet med møtebooking siden begynelsen av årtusenet og vært ansvarlig for større møtebookingprosjekt for noen av Norges mest kjente selskaper. I Kunsten å få møte deler han all kunnskap, erfaring, og lure triks han har oppdaget for å lykkes med møtebooking.

Rapporten deles eksklusivt på Toppselger.no og inkluderer blant annet:

  • Fem bud som forvandler hvem som helst til en bedre telefonselger og møtebooker.
  • De mest effektive metodene for å komme forbi sentralbord og få prate med beslutningstakere.
  • Introduksjonen – Hvordan innlede en bookingsamtale.
  • Bankraneren – Hva møtebookere kan lære av bankranere.
  • Hvordan, bokstavelig talt, ordlegge deg som en Konge.
  • 4 ting alle gode bookingsamtaler bør inneholde.
  • Effektive måter å håndtere typiske innvendinger som “send meg noe informasjon”, “er ikke interessert”, m.fl.

For bedriftsledere finner du også informasjon om:

  • Hva effekten er av å sende en dm i forkant av møtebooking på telefon
  • Hvordan prospekter som sier nei til møte fortsatt kan bli kunder
  • Den viktige jobben som gjøres i forkant av møtebooking som vil være avgjørende for om dere lykkes eller ikke
  • Den største faren som du må være oppmerksom på hvis du outsourcer møtebooking til et eksternt callsenter

Kunsten å ansette superselgeren

Er du ansvarlig for å rekruttere selgere er dette rapporten du absolutt bør lese før du starter jakten på deres neste selger. Det sies at det er dyrt å ansette en profesjonell, men fatalt å ansatte en amatør. Få stillinger passer dette bedre for enn salgsjobber. Kunsten å ansette superselgeren er 38 sider lang og er proppfull av uvurderlig informasjon som vil gjøre dere i stand til å finne og velge riktig kandidat.

Hvilken informasjon inneholder “Kunsten å ansette superselgeren“?

I Kunsten å ansette superselgeren får du konkrete tips på hvordan du går frem for å ansette riktig selger til deres selskap. I rapporten har vi fått med oss flere erfarne eksperter som gir fra seg konkrete og verdifulle tips om rekruttering av selgere.

Du lærer blant annet:

  • Egenskapene som kjennetegner en superselger
  • Hvordan bedømme relevansen av tidligere salgsresultater
  • Spørsmålene du MÅ stille potensielle selgere i jobbintervjuet
  • Hva du skal være oppmerksom på når du sjekker CV’en til en selger
  • Tabbene du ALDRI må finne på å gjøre når du ansetter selgere
  • Selgertypen du IKKE må ansette
  • Hvorfor du er “en sucker” hvis du betaler full pris for annonsering på Norges største jobbportal
  • Hvordan skrive en profesjonell stillingsutlysning som tiltrekker seg de riktige kandidatene
  • Hvordan dere kan få salgsstillingen synlig for kvalifiserte kandidater som ikke besøker jobbportaler
  • Hva de beste selgerne ser etter hos en ny arbeidsgiver

 

I rapporten får du gode råd fra:

Torill-iversenTorill Iversen har erfaring fra lederjobber med resultatansvar i små og mellomstore selskaper i Norge. Torill har i dag ledere fra hele Norge på sine Lederprogram i kommunikasjon, forandring og personlig utvikling. Hennes mål i rekrutteringsprosessen er at kandidaten skal gå fra intervjuet med mer enn vedkommende kom inn med enten de er aktuelle for stillingen eller ikke.

 

Niels-PettersenNiels G. Pettersen har lang erfaring som toppleder i norsk næringsliv. Han har også flere års erfaring som rekrutterings- og rådgivningsspesialist. Han er utdannet Siviløkonom/MBA. Pettersen eier og driver karriererådgivingsfirmaet “Ny Karriere”

 

Bjørn-MichelsenBjørn-Andre Michelsen er regionssjef i Top Temp som er et av Norges største rekrutterings- og bemanningsselskaper. Han har lang bakgrunn fra finans, men i 2011 var han med å starte Moementum som er en ledende tilbyder av salgstrening. Bjørn har jobbet konsultativt med en rekke salgsorganisasjoner og få kjenner selgeryrket så godt som ham.

 

Stian-BorgenhaugStian Borgenhaug har lang erfaring fra salg både som selger og leder. Stian startet karrieren med direktesalg hvor han holdt ut i fire år som selger og videre teamleder. Jobbet deretter syv år i retail. Her startet han som selger, videre som salgsleder, før han deretter tok steget til administrasjonen i selskapet og jobbet med drift som yngste leder noensinne. I dag er Stian Borgenhaug daglig leder og partner i StandOut AS, som tilbyr bemanning samt rekruttering av selgere.

John-LyderJohn Lyder er assisterende daglig leder hos Rekrutteringspartneren AS. Rekrutteringspartneren tilbyr markedsledende tjenester innen rekruttering og seleksjon samt karriereveiledning og bedriftsrådgivning. De har 16 ansatte som innehar bred kompetanse i rekrutteringsprosesser.

 

Christer-HansenChrister Hansen er daglig leder og grunnlegger av selskapet Top Recruit AS. Han har jobbet med ansettelser i 8 år, og i 2012 bestemte han seg for å starte innen rekruttering og headhunting. Han hadde selv benyttet seg av ulike byråer til rekruttering, og ønsket utifra sine erfaringer med diverse byråer å starte sitt eget rekrutteringskonsept. I dag jobber Top Recruit AS med rekruttering innen salg, regnskap og revisjon, bygg og anlegg og høyere administrative stillinger.

Adrian-SøbyskogenAdrian Søbyskogen har det eneste fagbrevet i salg fra en ren salgsorganisasjon utstedt av det norske Kunnskaps og Utdanningsdepartementet. Han begynte å jobbe med salg i tidlig alder, og kan vise til enestående resultater i salg for selskaper som NetCom, Stepstone og Gartner. Noen av hans tidligere ansvarsområder inkluderer; Sales Coach, Head of Sales & Strategi og Key Account Manager. Før han startet Documaster jobbet Adrian som Business Development Manager for Gartners IT forskningsportefølje på tvers av Skandinavia.

christian-grotness-002

Christian Grøtness er gründer og partner i Selecti Rekruttering AS. Han har sin bakgrunn fra salg og har jobbet seg opp fra dørbank til dagens nivå. Han har 8 års erfaring fra salg og 7 års erfaring fra rekruttering av selgere på alle nivå. Christian har gjennom sine 7 år med rekruttering intervjuet over 3000 kandidater og har en personlig rekord på 94 ansettelser i løpet av ett år. Han har tidligere vært med og bygget opp 2 andre rekrutteringsbyrå i Norge og driver i dag Selecti Rekruttering AS sammen med sin kone Camilla Grøtness.

I tillegg får du artikkelserien “Superselgeren som ikke kunne selge” skrevet av Lars Hellestræ, Daglig leder i Toppselger.no, og flere tips på hvordan dere kan få tilgang på søkere rimeligere og mer effektivt gjennom tradisjonelle og utradisjonelle annonsekanaler.

Kunsten å prospektere

Kunsten å prospektere er ikke lenger tilgjengelig.

Rapporten er blitt kraftig oppdatert og er nå kun tilgjengelig for medlemmer av Agentforeningen

Gammel beskrivelse under.

Det hjelper lite om du er verdens beste selger om du ikke har tilgang til de riktige kundene.

I Kunsten å prospektere avsløres de mest effektive metodene for å finne kunder som har evne og vilje til å handle hos deg. Enten du selger investeringsprodukter, kopimaskiner, forsikringer, regnskapstjenester, klær, omega-3 piller, reklame, eller hva som helst annet vil du finne nye og effektive metoder for å finne gode prospekter og salgsleads mens dine konkurrenter fortsetter å famle i blinde.

Kunsten å prospektere inneholder materiale som kan provosere enkelte, men ingen informasjon holdes tilbake. Både lovlige og ulovlige prospekteringsmetoder blir diskutert.

Du vil lære metoder som er så utspekulerte at de kanskje burde være forbudt, men som ikke er det. Du vil også finne smarte triks som du kan begynne å bruke umiddelbart for å finne kunder som vil kjøpe akkurat det du selger. Flesteparten av teknikkene koster ingen/lite penger og kan tilpasses de fleste bransjer.

Rapporten egner seg perfekt for salgssjefer som ønsker å gi sitt salgsteam gode kundeleads, men det er massevis av nyttig informasjon også for selgere som jobber selvstendig.

Du vil blant annet lære:

  • Prospekteringsmetoden som gjorde Joe Girard til verdens beste selger
  • Et ukjent søketriks på Google som skaffer deg helt unike prospektlister
  • Hemmeligheten for å ta uttrekk på riktige bedriftslister. Dette krever inntil en times forarbeid, men når det er gjort vil du kunne spisse listene dine langt bedre enn dine konkurrenter.
  • Pluss mye mer. Rapporten består av 19 sider med verdifull informasjon som dere kan begynne å bruke idag for å finne nye kunder til deres selskap.

Du kan også få tilsendt excel-versjonen av Salgskalkulatoren mange selgere og salgsorganisasjoner har stor glede av.

Fyll ut skjemaet under og vi sender deg det dere er interessert i gratis og uforpliktende.